Η πίστη στο Θεό και η συμμετοχή στη θεία λατρεία, προπαντός στην ευχαριστιακή σύναξη, αποτελούν για κάθε ζωντανό μέλος τής Εκκλησίας δυο αχώριστες πραγματικότητες.
Ο αληθινός χριστιανός δεν μπορεί να ζήσει χωρίς τη θεία Ευχαριστία. Τα υπερώα του Μυστικού Δείπνου και της Πεντηκοστής, που συνέχειά τους είναι οι Ιεροί Ναοί, αποτελούν κατεξοχήν τους τόπους της παρουσίας του Θεού και την διανομής των θείων χαρισμάτων.
ΠΡΟΣΦΟΡΟ
ΥΛΙΚΑ :
3 φλυτζάνια τσαγιού αλεύρι σκληρό,
2 φλυτζάνια τσαγιού αλεύρι μαλακό,
2 φλυτζάνια τσαγιού χλιαρό νερό,
1 κουταλάκι του γλυκού αλάτι,
Νωπή μαγιά στο μέγεθος ενός αμυγδάλου
(μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αλεύρι για όλες τις χρήσεις)
Το Πρόσφορο είναι το "ψωμί" που προσφέρουμε στον Ναό, για να τελεσθεί η Θεία Ευχαριστία. Μαζί με το κρασί, ως Τίμια Δώρα (άρτος και οίνος), προτού μεταφερθούν με τη Μεγάλη Είσοδο στην Αγία Τράπεζα, τοποθετούνται στην Πρόθεση (προ + τίθημι = προθέτω), όπου με την τελετή της Προσκομιδής θα προετοιμασθούν για τη Θεία Λειτουργία.
Στην Προσκομιδή τμήματα του Προσφόρου θα τοποθετηθούν τελετουργικά στο Δισκάριο και λίγο κρασί στο Άγιο Ποτήριο.
Το στρογγυλό σχέδιο του Προσφόρου συμβολίζει την κοιλιά της Παρθένου Μαρίας, απ' όπου προήλθε (γεννήθηκε) ο μονογενής Υιός της.
Πάνω στο Πρόσφορο υπάρχει ανάγλυφο σχέδιο, που σχηματίζεται από σφραγίδα. Από το κέντρο του Προσφόρου βγαίνει ο Αμνός, δηλ. το κεντρικό τετράγωνο του σχεδίου με τα Ελληνικά γράμματα: ΙΣ ΧΣ ΝΙ ΚΑ ή με τα Βυζαντινά γράμματα IC XC NI KA (ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΑ). Τα γράμματα αυτά πρέπει να είναι ευδιάκριτα και να φαίνονται καθαρά. Το σχέδιο του Προσφόρου περιέχει επίσης τη μερίδα της Παναγίας.
Η τριγωνική μερίδα της Παναγίας τοποθετείται στο αριστερό μέρος του Αμνού στο Δισκάριο.
Από τα εννέα τριγωνάκια, που βρίσκονται στο δεξιό μέρος του προσφόρου, εξάγονται οι μερίδες των αγγέλων και όλων των αγίων και τοποθετούνται αριστερά του Αμνού.
Οι άγιοι που μνημονεύονται είναι οι Προφήτες, οι Απόστολοι, οι Ιεράρχες, οι Μάρτυρες, οι Όσιοι, οι Ανάργυροι, οι Θεοπάτορες μαζί με τον άγιο της ημέρας και τελευταίος ο Πατέρας της Εκκλησίας που συνέγραψε την τελούμενη Θεία Λειτουργία.
Αναρτήθηκε από ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ
Ο αληθινός χριστιανός δεν μπορεί να ζήσει χωρίς τη θεία Ευχαριστία. Τα υπερώα του Μυστικού Δείπνου και της Πεντηκοστής, που συνέχειά τους είναι οι Ιεροί Ναοί, αποτελούν κατεξοχήν τους τόπους της παρουσίας του Θεού και την διανομής των θείων χαρισμάτων.
ΠΡΟΣΦΟΡΟ
ΥΛΙΚΑ :
3 φλυτζάνια τσαγιού αλεύρι σκληρό,
2 φλυτζάνια τσαγιού αλεύρι μαλακό,
2 φλυτζάνια τσαγιού χλιαρό νερό,
1 κουταλάκι του γλυκού αλάτι,
Νωπή μαγιά στο μέγεθος ενός αμυγδάλου
(μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αλεύρι για όλες τις χρήσεις)
Το Πρόσφορο είναι το "ψωμί" που προσφέρουμε στον Ναό, για να τελεσθεί η Θεία Ευχαριστία. Μαζί με το κρασί, ως Τίμια Δώρα (άρτος και οίνος), προτού μεταφερθούν με τη Μεγάλη Είσοδο στην Αγία Τράπεζα, τοποθετούνται στην Πρόθεση (προ + τίθημι = προθέτω), όπου με την τελετή της Προσκομιδής θα προετοιμασθούν για τη Θεία Λειτουργία.
Στην Προσκομιδή τμήματα του Προσφόρου θα τοποθετηθούν τελετουργικά στο Δισκάριο και λίγο κρασί στο Άγιο Ποτήριο.
Το στρογγυλό σχέδιο του Προσφόρου συμβολίζει την κοιλιά της Παρθένου Μαρίας, απ' όπου προήλθε (γεννήθηκε) ο μονογενής Υιός της.
Πάνω στο Πρόσφορο υπάρχει ανάγλυφο σχέδιο, που σχηματίζεται από σφραγίδα. Από το κέντρο του Προσφόρου βγαίνει ο Αμνός, δηλ. το κεντρικό τετράγωνο του σχεδίου με τα Ελληνικά γράμματα: ΙΣ ΧΣ ΝΙ ΚΑ ή με τα Βυζαντινά γράμματα IC XC NI KA (ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΑ). Τα γράμματα αυτά πρέπει να είναι ευδιάκριτα και να φαίνονται καθαρά. Το σχέδιο του Προσφόρου περιέχει επίσης τη μερίδα της Παναγίας.
Η τριγωνική μερίδα της Παναγίας τοποθετείται στο αριστερό μέρος του Αμνού στο Δισκάριο.
Από τα εννέα τριγωνάκια, που βρίσκονται στο δεξιό μέρος του προσφόρου, εξάγονται οι μερίδες των αγγέλων και όλων των αγίων και τοποθετούνται αριστερά του Αμνού.
Οι άγιοι που μνημονεύονται είναι οι Προφήτες, οι Απόστολοι, οι Ιεράρχες, οι Μάρτυρες, οι Όσιοι, οι Ανάργυροι, οι Θεοπάτορες μαζί με τον άγιο της ημέρας και τελευταίος ο Πατέρας της Εκκλησίας που συνέγραψε την τελούμενη Θεία Λειτουργία.
Αναρτήθηκε από ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου